Vazifaning o`ta ko`p miqdorda bo`lishi o`quvchining o`qishdan zerikishi,
charchashi va turli asab buzilishlariga olib kelishi mumkin. Ko`pchilik olimlar
tavsiya qilishadiki, bola yoshi qancha kichik bo`lsa, vazifa ham shuncha kam
bo`lgani ma`qul. Hatto AQShning ayrim shtatlarida boshlang'ich sinf
o`quvchilariga umuman uy vazifasi bermaslik amaliyoti joriy qilingan.
Uy vazifasi to`liq o`rganilmagan va bahsli masala. Ko`p tadqiqotlar uy
vazifasining o`quvchi o`zlashtirishiga bevosita bog`liqligini isbotlay olmagan.
Shunday bo`lsada, uy vazifasi muayyan bilvosita foydalarga ega deb o`ylayman.
Chunonchi,
1) Bolada mustaqil ishlash malakasini shakllantiradi;
2) Ota-onalarning o`qish jarayoniga faol aralashuviga imkon beradi;
3) Umuman olganda, vazifa qilish materialni yaxshiroq tushunish va xotirada
uzoqroq qolishiga olib keladi. Chunki, uy vazifasi qilgan o`quvchi fanga
ko`proq vaqt sarflagan bo`lib chiqadi. Bir narsa ustida odatda inson
ko`proq bosh qotirsa, shu narsaga ko`proq yo`liqsa, o`sha narsa haqidagi
tushunchalari ham oydinlashib boraveradi. Albatta, qilinayotgan ishning sifati
birinchi o`rinda turadi, biroq ish miqdori ham o`ziga yarasha ahamiyatga ega.
Vazifa yordamida darsda berilgan tushunchalar mustahkamlanadi. Shuning
uchun u iloji boricha amaliy topshiriqlardan iborat bo`lgani ma`qul. Vazifaning
qiziqarli, bolaning bilim darajasiga mos bo`lishi uning samaradorligini oshiradi.
No comments:
Post a Comment